[{"command":"insert","method":"html","selector":".left-info--content","data":"\u003Ch3\u003ESchema HoReCa2\u003C\/h3\u003E\u003Cdiv class=\u0022datumok\u0022\u003E2022. 10. 13. \u2013 10:00\u003C\/div\u003E\u003Cdiv class=\u0022datumok\u0022\u003E-\u003C\/div\u003E\u003Cdiv class=\u0022datumok\u0022\u003E2022. 12. 31. \u2013 10:00\u003C\/div\u003E\u003Cdiv class=\u0022leiras\u0022\u003E\u003Ch2\u003ESchema HoReCa2 - Valoarea ajutoarelor propuse\u003C\/h2\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003ESchema va permite \u00eenscrierea electronic\u0103 \u00een cadrul a doi piloni, astfel:\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cul\u003E\r\n\t\u003Cli\u003EPilonul 1 \u2013 compensarea cheltuielilor de exploatare \u00een perioada 1 februarie \u2013 31 decembrie 2022 prin aplicarea unui procent de 25% la valoarea cheltuielilor de exploatare aferente codului\/codurilor CAEN finan\u021bat\/finan\u021bate, cu excep\u021bia cheltuielilor cu energia electric\u0103 \u0219i\/sau gazul, cre\u0219teri de costuri generate de conflictul armat din Ucraina \u0219i\/sau de sanc\u021biunile economice, financiare \u0219i comerciale impuse de comunitatea european\u0103 \u0219i interna\u021bional\u0103 sau de contram\u0103surile de retorsiune luate de Rusia \u00een semn de r\u0103spuns la acestea. Valoarea maxim\u0103 a ajutorului acordat aferent pilonului 1 nu dep\u0103\u0219e\u0219te\u0026nbsp;\u003Cstrong\u003E500.000 EUR\u0026nbsp;\u003C\/strong\u003Epe \u00eentreprindere \u0219i se acord\u0103 \u00een limita de timp impus\u0103 de Cadrul Temporar Ucraina.\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003EPilonul 2 \u2013 compensarea cu maximum 30% din cre\u0219terea costului eligibil cu energia electric\u0103 \u0219i\/sau gazul \u00een perioada 1 februarie 2022 \u2013 31 decembrie 2022, cre\u0219teri de costuri generate de conflictul armat din Ucraina \u0219i\/sau de sanc\u021biunile economice, financiare \u0219i comerciale impuse de comunitatea european\u0103 \u0219i interna\u021bional\u0103 sau de contram\u0103surile de retorsiune luate de Rusia \u00een semn de r\u0103spuns la acestea. Valoarea maxim\u0103 a ajutorului acordat aferent pilonului 2 nu dep\u0103\u0219e\u0219te\u0026nbsp;\u003Cstrong\u003E2 milioane EUR\u003C\/strong\u003E\u0026nbsp;pe \u00eentreprindere \u0219i se acord\u0103 p\u00e2n\u0103 cel t\u00e2rziu la data impus\u0103 de Cadrul Temporar Ucraina. \u0026nbsp;\u003C\/li\u003E\r\n\u003C\/ul\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003EAplican\u021bii vor avea posibilitatea \u00eenscrierii pe ambii piloni sau doar pe unul dintre cei doi piloni. Valoarea maxim\u0103 \u00eensumat\u0103 a ajutorului acordat aferent ambilor piloni (Pilon 1 + Pilon 2) nu dep\u0103\u0219e\u0219te 2 milioane EUR pe \u00eentreprindere.\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Ch2\u003EFormula de calcul modificat\u0103 - schema HoReCa2 (proiect)\u003C\/h2\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003E\u00cen proiectul de OUG, Ministerul Antyreprenoriatului \u0219i Turismului, la cererea patronatelor, a modificat formula de calcul pentru Pilonul 1, astfel \u00eenc\u00e2t ajutorul s\u0103 nu se mai raporteze la anul 2021.\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003E\u003Cstrong\u003ENoile formule de calcul propuse prin proiectul de OUG:\u003C\/strong\u003E\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003E\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u003Cstrong\u003E\u0026nbsp;A) Pentru Pilonul 1, la momentul \u00eenscrierii, aplican\u021bii vor avea obliga\u021bia \u00eenc\u0103rc\u0103rii \u00een aplica\u021bia informatic\u0103 a urm\u0103toarelor documente \u0219i informa\u021bii:\u003C\/strong\u003E\u003Cbr \/\u003E\r\n\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u0026nbsp; a) un raport de expertiz\u0103 contabil\u0103, care va cuprinde valoarea cheltuielilor din exploatare aferente activit\u0103\u021bii codului\/codurilor CAEN finan\u021bat\/finan\u021bate, pentru perioada 1 Februarie \u2013 30 septembrie 2022;\u003Cbr \/\u003E\r\nb) o estimare a reprezentantului legal al societ\u0103\u021bii aplicante a valorii cheltuielilor de exploatare aferente activit\u0103\u021bii codului\/codurilor CAEN finan\u021bat\/finan\u021bate pentru perioada 1 Octombrie \u2013 31 decembrie 2022;\u003Cbr \/\u003E\r\n\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u0026nbsp; c) valoarea costurilor lunare cu energia \u0219i\/sau gazul pentru perioada 1 Februarie \u2013 30 septembrie 2022 \u0219i o estimare a costurilor cu energia \u0219i\/sau gazul aferente 1 Octombrie \u2013 31 decembrie 2022.\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003E\u003Cstrong\u003EAplica\u021bia va calcula diferen\u021ba dintre totalul cheltuielilor de exploatare (pentru perioada 1 Februarie \u2013 31 decembrie 2022, valori reale \u0219i estimate) \u0219i totalul costurilor cu energia electric\u0103 \u0219i\/sau gazul ((pentru perioada 1 Februarie \u2013 31 decembrie 2022, valori reale \u0219i estimate) \u0219i va aplica un procent de 25% la aceast\u0103 diferen\u021b\u0103, rezult\u00e2nd valoarea denumit\u0103 \u00een continuare VSP1 (Valoare Solicitat\u0103 Pilon 1).\u003C\/strong\u003E\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003E\u003Cstrong\u003EB) Pentru Pilonul 2, la momentul \u00eenscrierii, aplican\u021bii vor avea obliga\u021bia \u00eenc\u0103rc\u0103rii \u00een aplica\u021bia informatic\u0103 a urm\u0103toarelor documente \u0219i informa\u021bii:\u003C\/strong\u003E\u003Cbr \/\u003E\r\n\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u0026nbsp; a) \u00cen vederea calculului pre\u021bului mediu unitar (P ref) aferent costurilor cu energia electric\u0103 \u0219i\/sau gaz din anul 2021, aplicantul va \u00eenc\u0103rca \u00een aplica\u021bie totalitatea facturilor \u0219i a documentelor de plat\u0103 ale acestor tipuri de cheltuieli \u0219i va edita valorile lunare \u00een c\u00e2mpurile existente \u00een sistemul informatic.\u003Cbr \/\u003E\r\n\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u0026nbsp; b) \u00cen vederea identific\u0103rii pre\u021bului unitar \/ KwH aferent lunii Septembrie 2022 (PS), aplicantul va \u00eenc\u0103rca \u00een aplica\u021bie facturile \u0219i documentele de plat\u0103 aferent consumului din luna Septembrie 2022 at\u00e2t pentru gaz c\u00e2t \u0219i energie electric\u0103 \u0219i va edita valoarile lunare \u00een c\u00e2mpul existent \u00een sistemul informatic;\u003Cbr \/\u003E\r\nAplica\u021bia informatic\u0103 va calcula, pentru fiecare tip de cheltuial\u0103 energie electric\u0103 sau gaz cre\u0219terea pre\u021bului pe care beneficiarul \u00eel pl\u0103te\u0219te pe unitate consumat\u0103 ca diferen\u021b\u0103 dintre pre\u021bul unitar \/ KwH aferent lunii Septembrie 2022 (PS) \u0219i 200% din pre\u021bul mediu unitar (P ref);\u003Cbr \/\u003E\r\n\u0026nbsp;\u0026nbsp;\u0026nbsp; c) \u00cen vederea calcului costului eligibil, \u00een conformitate cu facturile lunare cu energia \u0219i\/sau gazul pentru perioada 1 Februarie \u2013 30 septembrie 2022 \u0219i o estimare a consumului cu energia \u0219i\/sau gazul aferente 1 Octombrie \u2013 31 decembrie 2022, aplicantul va edita num\u0103rul de Kw consumat pentru fiecare tip de cheltuial\u0103 \u00een parte, iar aplica\u021bia va calcula 30% din produsul num\u0103rului de kilowati consuma\u021bi \u00een perioada eligibil\u0103 \u0219i cre\u0219terea pre\u021bului pe care beneficiarul \u00eel pl\u0103te\u0219te pe unitate consumat\u0103,\u0026nbsp;\u003Cstrong\u003Edup\u0103 urm\u0103toarea formul\u0103 simplificat\u0103:\u003C\/strong\u003E\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003Ei) CE = (P (t) \u2014 P (ref) * 2) * q (t)\u003Cbr \/\u003E\r\nii) P (S) \u2013 pre\u021bul unitar pl\u0103tit de \u00eentreprindere \u00eentr-o anumit\u0103 lun\u0103 din perioada eligibil\u0103\u003Cbr \/\u003E\r\niii) P (ref) -\u0026nbsp; pre\u021bul unitar pl\u0103tit de \u00eentreprindere \u00een medie \u00een perioada de referin\u021b\u0103\u003Cbr \/\u003E\r\niv) q (t) - num\u0103rul de unit\u0103\u021bi de gaze naturale \u0219i\/sau energie electric\u0103 achizi\u021bionate de \u00eentreprindere \u00een perioada eligibil\u0103\u003Cbr \/\u003E\r\nv) S \u2013 luna Septembrie 2022 din perioada eligibil\u0103\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003EAplica\u021bia va \u00eensuma valorile rezultate de 30% din costurile eligibile pentru ambele cheltuieli (energie electric\u0103 \u0219i gaz) \u0219i va afi\u0219a Valoarea Solicitat\u0103 Pilon 2 (VSP2).\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003ESe calculeaz\u0103 automat de c\u0103tre aplica\u021bia informatic\u0103 totalul eligibil aferent celor doi piloni respectiv VSP1+VSP2, denumit \u00een continuare VTS (Valoare Total\u0103 Solicitat\u0103);\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003ESe calculeaz\u0103 automat, de c\u0103tre aplica\u021bia informatic\u0103, prorata per aplicant, ca procent al Valoarii Totale Solicitat\u0103 (VST) din bugetul solicitat aferent tuturor aplican\u021bilor declara\u021bi admi\u0219i la finan\u021bare \u00een urma etapei de preverificare;\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Ch2\u003ECalendar propus pentru Schema HoReCa2\u003C\/h2\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003ESchema ar urma s\u0103 se implementeze astfel:\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cul\u003E\r\n\t\u003Cli\u003E12 luni pentru etapele de \u00eenscriere, preverificare automat\u0103, contractare, verificare administrativ\u0103 \u0219i de eligibilitate post-contractare, dar nu mai t\u00e2rziu de termenele maxime impuse de Cadrul Temporar Ucraina;\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003E12 luni din momentul efectu\u0103rii pl\u0103\u021bii pentru valoarea ajutorului financiar de p\u00e2n\u0103 la 200.000 euro inclusiv, echivalent \u00een lei \u0219i 24 de luni din momentul efectu\u0103rii pl\u0103\u021bii pentru valoarea ajutorului financiar de peste 200.000 euro, echivalent \u00een lei, perioade de monitorizare \u0219i raportare \u00een condi\u021biile prezentei scheme de ajutor. \u00cen cazul \u00een care termenele, condi\u021biile \u0219i plafoanele prev\u0103zute \u00een Cadrul Temporar Ucraina vor suferi modific\u0103ri ulterioare aprob\u0103rii prezentei scheme, acestea se vor aplica de drept \u0219i prezentei scheme de ajutor de stat.\u003C\/li\u003E\r\n\u003C\/ul\u003E\r\n\r\n\u003Ch2\u003EBeneficiari eligibili la Schema HoreCa2\u003C\/h2\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003EBeneficiarii de ajutor de stat prin Schema HoReCa 2 vor fi structuri de primire turistice cu func\u021biuni de cazare clasificate, structuri \/ unit\u0103\u021bi de alimenta\u021bie \u0219i organizatori de evenimente, \u00eenregistrate\/\u00eenregistra\u021bi \u00een scopuri fiscale pe teritoriul Rom\u00e2niei, agen\u021bii de turism licen\u021biate \u0219i ghizii de turism atesta\u021bi, care \u00ee\u0219i desf\u0103\u0219oar\u0103 activitatea pe teritoriul Rom\u00e2niei.\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003EAceste afaceri trebuie s\u0103 fie de\u021binute de sau organizate ca \u00eentreprinderi \u00eenfiin\u021bate \u00een baza:\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cul\u003E\r\n\t\u003Cli\u003ELegii societ\u0103\u021bilor nr. 31\/1990,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003ELegii nr. 1\/2005 privind organizarea \u0219i func\u021bionarea coopera\u021biei, republicat\u0103,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003Esau a Ordonan\u021bei de urgen\u021b\u0103 a Guvernului nr. 6\/2011 pentru stimularea \u00eenfiin\u021b\u0103rii \u0219i dezvolt\u0103rii micro\u00eentreprinderilor de c\u0103tre \u00eentreprinz\u0103torii debutan\u021bi \u00een afaceri (SRL-D).\u003C\/li\u003E\r\n\u003C\/ul\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003E\u003Cstrong\u003EAlte condi\u021bii:\u003C\/strong\u003E\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cul\u003E\r\n\t\u003Cli\u003EBeneficiarii sunt societ\u0103\u021bi \u00eenfiin\u021bate cel t\u00e2rziu la data de 31.12.2020 \u0219i codul\/codurile CAEN Rev. 2 pentru care solicit\u0103 finan\u021bare este \/ sunt eligibil\/eligibile \u00een cadrul Schemei \u0219i autorizat\/ autorizate la data \u00eenscrierii cel pu\u021bin din data de 1.01.2021, conform art. 15 din Legea 359\/2004 privind simplificarea formalit\u0103\u021bilor la \u00eenregistrarea \u00een Registrul Comer\u021bului a persoanelor fizice, asocia\u021biilor familiale \u0219i persoanelor juridice, \u00eenregistrarea fiscal\u0103 a acestora, precum \u0219i la autorizarea func\u021bion\u0103rii persoanelor juridice, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare.\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003EAplican\u021bii au obliga\u021bia depunerii la institu\u021biile fiscale abilitate a situa\u021biilor financiare aferente exerci\u021biului financiar \u00eencheiat 2022, \u00een termenul legal de depunere prev\u0103zut la art. 36 alin. (1) din\u0026nbsp;\u003Ca href=\u0022https:\/\/legislatie.just.ro\/Public\/DetaliiDocument\/1576\u0022\u003ELegea nr. 82\/1991,\u003C\/a\u003E\u0026nbsp;republicat\u0103, cu modific\u0103rile \u0219i complet\u0103rile ulterioare, sub sanc\u021biunea respingerii la finan\u021bare.\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003EBeneficiarii \u00ee\u0219i men\u021bin activitatea pentru care au ob\u021binut finan\u021bare pentru cel pu\u021bin 12 luni din momentul efectu\u0103rii pl\u0103\u021bii pentru valoarea ajutorului financiar de p\u00een\u0103 la 200.000 euro inclusiv, echivalent \u00een lei \u0219i cel pu\u021bin 24 de luni din momentul efectu\u0103rii pl\u0103\u021bii pentru valoarea ajutorului financiar de peste 200.000 euro, sub sanc\u021biunea recuper\u0103rii ajutorului acordat;\u003C\/li\u003E\r\n\u003C\/ul\u003E\r\n\r\n\u003Ch2\u003ELista codurilor CAEN eligibile \u00een proiectul de ordonan\u021b\u0103 de urgen\u021b\u0103 HoReCa2:\u003C\/h2\u003E\r\n\r\n\u003Cul\u003E\r\n\t\u003Cli\u003E\u0026nbsp;\u00eentreprinderi care desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i autorizate de agen\u0163ii de turism conform codurilor CAEN Rev 2 7911, 7912, 7990,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003E\u00eentreprinderi care desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i autorizate de structuri de primire turistice cu func\u0163iuni de cazare conform codurilor CAEN Rev 2 5510, 5520, 5530, 5590,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003E\u00eentreprinderi care desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i autorizate de structuri\/unit\u0103\u021bi de alimenta\u0163ie,\u0026nbsp; conform codurilor CAEN Rev 2 5610, 5621, 5629, 5630,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003E\u00eentreprinderi care desf\u0103\u0219oar\u0103 activit\u0103\u021bi autorizate\u0026nbsp; de organizare de evenimente, conform codurilor CAEN Rev 2 8230 \u0219i 9329,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003E\u00eentreprinderi care desf\u0103\u015foar\u0103 activit\u0103\u0163i autorizate de ghid de turism conform codului CAEN Rev 2 7990, \u0026nbsp;\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003E\u00eentreprinderi care desf\u0103\u0219oar\u0103 activit\u0103\u021bi de interpretare \u0219i crea\u021bie artistic\u0103 conform codurilor CAEN 9001, 9002, 9003, 9004.\u003C\/li\u003E\r\n\u003C\/ul\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003ECodul\/codurile CAEN Rev 2 pentru care aplicantul solicit\u0103 finan\u021bare trebuie s\u0103 fi fost autorizat\/autorizate pe perioada aferent\u0103 bazei de calcul \u00een cadrul prezentei scheme, respectiv anii 2021 \u0219i 2022, iar \u00een acest sens aplica\u021bia informatic\u0103 va verifica\u0026nbsp; automat istoricul privind autorizarea codurilor CAEN. \u00cen situa\u021bia \u00een care informa\u021biile nu sunt concludente, vor fi solicitate clarific\u0103ri.\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cp\u003EActivit\u0103\u0163ile sunt eligibile dac\u0103 sunt desf\u0103\u015furate \u00een baza unor:\u003C\/p\u003E\r\n\r\n\u003Cul\u003E\r\n\t\u003Cli\u003Elicen\u0163e de turism emise de autoritatea public\u0103 central\u0103 responsabil\u0103 \u00een domeniul turismului pentru agen\u021biile de turism,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003Ecertificate de clasificare emise de autoritatea public\u0103 central\u0103 responsabil\u0103 \u00een domeniul turismului pentru structurile de cazare,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003Eautoriza\u0163ii de func\u0163ionare emise de c\u0103tre autorit\u0103\u021bile publice locale sau certificate de clasificare emise de autoritatea public\u0103 central\u0103 responsabil\u0103 \u00een domeniul turismului pentru structurile\/unit\u0103\u021bile de alimenta\u021bie public\u0103,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003Eautoriza\u021biile emise de c\u0103tre direc\u021biile sanitar \u2013 veterinare pentru unit\u0103\u021bile de alimenta\u021bie public\u0103 mobile,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003Ecertificate constatatoare eliberate de Oficiul Na\u021bional Registrul Comer\u021bului pentru organizatorii de evenimente,\u003C\/li\u003E\r\n\t\u003Cli\u003Eatestate de ghid de turism emise de autoritatea public\u0103 central\u0103 responsabil\u0103 \u00een domeniul turismului.\u003C\/li\u003E\r\n\u003C\/ul\u003E\r\n\u003C\/div\u003E\u003Cdiv class=\u0022palyazatiro\u0022\u003E\u003Ca href=\u0022 https:\/\/www.gwconsulting.ro\/ro\/attila-peterfi\u0022\u003EGoodwill Consulting GWC SRL \u003Ci class=\u0022fas fa-arrow-right\u0022\u003E\u003C\/i\u003E\u003C\/a\u003E\u003C\/div\u003E","settings":null},{"command":"invoke","selector":"#block-fullleft","method":"addClass","args":["full-left-open"]}]